Frequently Asked Questions
In deze FAQ-sectie vind je antwoorden op de meest gestelde vragen over het gebruik van Dodona. Of je nu een leerling bent die probeert te begrijpen hoe je door de lessen moet navigeren, een docent die een nieuwe cursus opzet of gewoon nieuwsgierig bent naar bepaalde functies, wij hebben het voor je geregeld. Om een specifieke pagina te vinden, is onze zoekfunctie in de navigatiebalk bovenaan erg krachtig. Als je het antwoord op je vraag niet kunt vinden, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons ondersteuningsteam.
Accounts en instellingen
- Hoe werken accounts op Dodona?
- Ik werk op verschillende scholen, hoe werkt dit?
- Ik krijg een foutmelding over gekoppelde accounts wanneer ik probeer in te loggen, wat moet ik doen?
- Ik heb een cursus gemaakt voor mijn studenten, maar slechts een aantal van hen kan deze zien. Wat is er aan de hand?
- Mijn naam of e-mailadres is verkeerd, hoe kan ik het veranderen?
- Ik krijg een waarschuwing dat mijn tijdzone verkeerd is, wat moet ik doen?
API en API tokens
IDE plugins
- Wat is een IDE plugin?
- Hoe installeer ik de PyCharm plugin?
- Hoe kan ik de PyCharm-plugin gebruiken?
- Hoe installeer ik de VS Code-extensie?
- Hoe kan ik de VS Code-extensie gebruiken?
Oefeningen en leesactiviteiten
Uitgelichte cursussen
- Wat is een uitgelichte cursus?
- Ik heb een cursus gemaakt, hoe kan ik deze laten uitlichten?
- Hoe kan ik een uitgelichte cursus gebruiken?
- Welke uitgelichte cursussen zijn er beschikbaar?
Vragen en opmerkingen
- Hoe kan ik een vraag stellen over mijn code?
- Hoe weet ik of mijn vraag beantwoord is?
- Hoe kan ik vragen voor studenten inschakelen/uitschakelen?
- Hoe weet ik of er open vragen zijn?
- Hoe kan ik een vraag beantwoorden?
- Hoe kan ik opmerkingen geven op een oplossing van een student?
- Hoe kan ik opmerkingen opslaan en hergebruiken?
- Waarom vind ik mijn opgeslagen opmerkingen niet terug?